A rövid határidőn belüli esküvőszervezésnek nem kell feltétlenül stresszesnek lennie. Ezzel az útmutatóval megmutatjuk, hogyan valósíthatod meg álmaid esküvőjét villámgyorsan, de mégis stílusosan. A legfontosabb teendőkre fogunk fókuszálni, hogy időt spórolhass, ahhoz, hogy a Nagy napod tökéletes legyen.
Az esküvői helyszín kiválasztása az első és legfontosabb lépés. Keress olyan helyeket, amelyeknek már van tapaszatalata esküvők megtartása terén és rendelkeznek a szükséges infrastruktúrával. Kérdezz rá, hogy van-e lehetőség last-minute foglalásra és a helyszín biztosításán túl milyen extra szolgáltatásokat tudnak kínálni. Például: a vendéglátást megoldják házon belül, vagy külsős catering partnerekkel dolgoznak. Fontos tudni, hogy vannak e kizárólagos szolgáltatók, akikkel együtt dolgoznak. Mit tartalmaz az ajánlatuk? Például: benne van az árban a berendezés: asztalok, székek, vagy ezeket külön kell megrendelni?
Döntsd el, milyen stílus, színvilág és téma illik hozzátok a leginkább! Legyen az rusztikus, modern, színes vagy természetközeli, egy jól meghatározott esküvői koncepció számos szolgáltató kiválasztásakor megkönnyítheti a döntéshozatalt. Ha határozatlan vagy, hogyan is kezdj hozzá? Konzultációnk segítségével, kialakítjuk a saját esküvői koncepciótokat; személyes vonásokkal és egyedi elemekkel felejthetetlenné tesszük esküvőtöket.
Keress megbízható szolgáltatókat, akik kellő tapasztalattal és hozzáértéssel rendelkeznek. A megfelelően kiválasztott esküvőszervező, virágkötő, fotográfus vagy DJ mind hozzájárul ahhoz, hogy az esküvőszervezés stresszmentes legyen, a Nagy nap pedig gördülékenyen teljen. Kérj ajánlásokat megbízható forrásból, olvass online értékeléseket. Ha találsz olyan szolgáltatót, aki megfelel az elképzelésednek, szabad az esküvő tervezett dátumán és mindenekelőtt, a kémia is megvan köztetek, ne habozz lefoglalni őt! A keresés és szerződéskötés során legyél egyértelmű az elvárásaid tekintetében. A jól szervezett esküvőszervezés egyik kulcsa a jó kommunikáció és a részletekre való odafigyelés.
Egy kisebb esküvő sokkal könnyebben megszervezhető rövid idő alatt. Szűkítsd a vendéglistát a legfontosabb személyekre, így nem csak pénzt, de időt is spórolsz! Egy meghittebb ceremónia lehetővé teszi, hogy több figyelmet szentelj a részletekre és a vendégekre.
Az esküvői meghívók küldése az egyik legidőigényesebb feladat. Válassz digitális meghívókat, amelyeket e-mailben vagy közösségi médián keresztül küldhetsz el. Vagy szervezz meghívó átadó összejövetelt, amelynek keretében, egy időben, minden meghívottnak, személyesen tudod átnyújtani a meghívót.
Ha időt szeretnél spórolni, válassz olyan helyszínt, amely vendéglátással is foglalkozik, vagy bejáratott catering-es partnerekkel működik együtt. Ők rendelkeznek előre összeállított esküvői menükkel és helyszínismerettel is bírnak. Az esküvői tortánál válassz egyszerűbb kivitelezésű megoldásokat, amelyek gyorsabban elkészíthetők, mint a különlegesebb textúrájú vagy kinézetű darabok.
Last minute szervezéskor mindeképp szánj kellő időt arra, hogy megtaláld azt a fotográfust és/vagy videográfust, akire bízni szeretnéd álomesküvőd megörökítését. Legyél körültekintő a választásni, hisz az általuk készített anyagok egész életedben elkésérnek majd.
Az esküvői ruha kiválasztása stresszes lehet, ha idő szűkében vagy. Először is, döntsd el, hogy bérelni, vagy vásárolni szeretnél. Ezt követően, keress olyan szalonokat, amelyek nagyobb kínálattal rendelkeznek, így nagyobb eséllyel találod meg az álomruhát. Ha tervezői darabra vágysz, mindenképp egyeztesd a tervezővel, hogy tudja e vállalni, hogy időben elkészül a vágyott menyasszonyi ruha.
Last minute esküvők esetén a DIY dekoráció nem igazán jó választás. Laikusként elég sok időt és energiát jelent egy komplett esküvői dekoráció megvalósítása. Rengeteg tervezéssel, utánajárással és munkával jár. Ne kövesd el azt a hibát, hogy minden magadra vállalsz, inkább bízd szakemberre elképzelésed megvalósítását.
Foglalj olyan DJ-t vagy zenekart, akik már rutinosak esküvőkön. A tapasztalt zenekarok például, előre összeállított playlistek-kel dolgoznak, megkönnyítve a megrendelők döntését. Az esküvőkön jártas zenészek a különböző eseményekre (vendégvárás, ceremónia, vacsora, stb.) zenei listát kérnek majd, melyet előre összeválogathatsz a kedvenc, közös dalaitokból.
Készíts részletes menetrendet, amely tartalmazza a Nagy nap összes fontos eseményét. Az időkeretek szigorú betartása segít abban, hogy minden zökkenőmentesen menjen. Minden feladatnak legyen felelőse, és legyen valaki, aki koordinálja az eseményeket és szolgáltatók munkáját. Nem szerencsés egy ilyen feladatot rokonra vagy barátra bízni; egyrészt nem tud maximálisan részt venni a Nagy nap örömteli eseményeiben, másrészt nem feltétlen rendelkezik kellő tapasztalattal. Ha esküvőd szervezését magad is végzed, érdemes végiggondolni egy nagy napi koordinátor szerződtetését, aki rutinnal a háta mögött professzionális segítséget nyújt, hogy te nyugodtan élvezhesd a napot!
Az esküvő koncepciójához illő köszönőajándékot válassz, amelyet viszonylag gyorsan be tudsz szerezni vagy el tudsz készíteni.
A legjobb, amit tehetsz, ha az utolsó pár hét teendőit kiszervezed egy profinak. Egy tapasztalt és hozzáértő Nagy napi koordinátorral a legjobb kezekben lehetsz és nem kell ”megőrülnöd” az utolsó napok hajrájában. Ő az aki átveszi a kommunikációt a helyszínnel és szolgáltatókkal, elkészíti a forgarókönyvet, és felügyeli, hogy a benne foglaltak időben és rendre megvalósuljanak, hogy esküvőd napja felejthetetlen élmény legyen minden résztvevő számára.
Laikusként nem egyszerű feladat egy esküvőt rövid idő alatt leszervezni, de nem lehetetlen. Egy jól összeállított feladatlista segítségével szisztematikusan tudsz haladni a teendőkkel. Ha azonban úgy érzed, hogy inkább profi segítségére bíznád magad, ne habozz felkérni az arra alkalmas esküvőszervezőt!
Esküvőszervezési, konzultációs vagy Nagy napi koordinációs szolgáltatásért vedd fel velem a kapcsolatot!
Szőke-Mészáros Melinda
+36 20 389 8218 | melinda.szoke.meszaros@enlaced.hu
Fotó: Árvai Éva